Velkommen

til

landbrugslotteriets forhandlerside

Så nærmer vi os slutspurten på serie 213.

Det har været en udmærket serie med et pænt salg til hovedfornyelsen og god opfølgning i de efterfølgende måneder, således at vi nu ligger på et salg af gennemgående lodsedler på omkring 163.500.

Med et godt slutsalg i 5. og 6. trækning håber vi på at være tæt på sidste series salg. 

Netop nu er vi i luften med en ny hjemmeside, som forhåbentlig sammen med en generel kampagne op til næste seriefornyelse vil tvinge salget yderligere i vejret.

I løbet af den kommende måned lancerer vi vores nye design i tråd med hjemmesiden og dermed sender vi inden hovedfornyelsen også nye plakater og andet merchandise. Vi starter vores ny kampagne lidt mere spagfærdigt op end egentlig planlagt ikke mindst fordi vi har valgt at udskyde en ellers varslet prisforhøjelse. Det betyder at prisen også i serie 214 bliver 260 kroner for en hel lodseddel.

Vi sætter op til hovedfornyelsen en TV-reklame i søen som følger op på vores retro-reklame fra sidste sæson, i ugerne 13 og 14. Vi håber, at I vil sørge for at være på stikkerne til den kommende fornyelse så vi får udnyttet effekten af nyt reklamemateriale bedst muligt.

 

Forhandlermøderne 2013:

I januar og februar måned gennemførte vi 13 møder landet over, for forhandlerkredsen. Vi takker for deltagelsen, de mange relevante spørgsmål og kommentarer og ikke mindst den gode stemning vi har mødt. Ud af vores omkring 540 forhandlere har ikke alle kunnet deltage og desværre har influenzaen også givet anledning til mange afbud undervejs.

Derfor får I her i kort form en opsummering af de vigtigste budskaber, som vi havde med os rundt.

Heidi Alsing fortalte at hun som ny direktør i Landbrugslotteriet havde set frem til at møde forhandlerne. Sammen med lotteriets dygtige medarbejdere er hun især optaget af, at vi nu er færdige med opstilling af terminalerne og dermed en investering på 21 mio kroner. Det er baggrunden for at vi nu skal tale salgsargumenter og øget salg af lodsedler, sådan at investeringen kan begynde at tjene sig hjem igen. Salget af lodsedler har lidt under skiftet af mange forhandlere og arbejdet med opstilling af terminalerne. Det skal vi have rettet op på, også fordi vi i løbet af de næste 5 år skal sikre at Landbrugslotteriet er i en så god form, at vi kan overbevise politikere og omverdenen om at vi skal have en ny mangeårig bevilling til Landbrugslotteriet. 

Pernilla Møller gav som distriktschef for Sjælland og øerne (fremover også det meste af Fyn) en god instruktion i vedligeholdelse af terminalerne og mindede især om behovet for afpudsning af touchskærmene. ”Vinduesrens på blød klud, ikke direkte på glaspladen og vær grundig med aftørringen af den slukkede skærm også i hjørner og kanter!” og så præsenterede hun følgende nyhedskatalog:   

Nye funktioner m.v. på terminalerne der vil være tilgængelige fra 1. april 2013:

 

1.    Salgsstatus: Touchskærmen vil i øverste højre hjørne oplyse, hvor langt I er nået i gensalg af lodsedler i LL og VL med en nedtællerfunktion, der opdateres én gang i døgnet.

2.    Post: Touchskærmen vil vise en lille gul kuvert som annoncerer at der er ulæst post i forhandler-systemet. Det vil fremover være den mest almindelige postvej for Lotteriet til forhandlerne. Det hænger sammen med at postvæsnet generelt er dyrt og ikke altid pålideligt. Vi er sikre på at den post vi sender jer i forhandlersystemet er hurtigt og korrekt fremme hos jer. Derfor vil vi sende stadigt mere så som opgørelser, gevinstskemaer m.v. ad denne vej. MEN I skal huske at tjekke jeres post jævnligt og det må anbefales at have tilknyttet en printer.

3.    Spilleroplysninger: Når der scannes en lodseddel uden navn eller en lodseddel uden navn er sat til print vil en meddelelse minde jer om at ”SPILLEROPLYSNINGER MANGLER”. 

4.    Pop-up meddelelser: På touchskærmen vil I modtage pop-up-meddelelser med nyheder, tekniske oplysninger, evt. forsinkelse på gevinstopdateringer og lignende. Pop-up meddelelsen forsvinder ved x-tryk.

5.    Rykkere: Sms- og mails til spillerne om at det er på tide at forny lodsedlerne. I forhandlersystemet vælges spillernes mobiltelefonnumre eller mailadresser, som kan benyttes til at sende rykker med nedenstående forudindtastede budskab. Rykkerdato vil være samme dato som fremgår af ”LL- kalenderen” - ”spiller rykkes”. En samlet tekst der afsendes fra Lotterierne, bliver som følger:

·         ”Kære spiller - Dine lodsedler i Varelotteriet/Landbrugslottteriet skal fornyes senest den 15. april, evt. gevinster er klar, på gensyn i (forhandlerens navn)”

Når rykker-sms eller mail er sendt fremgår det af forhandlersystemet at spilleren er rykket.

NB: Hvis rykkersystemet skal fungere så er det nødvendigt at I inden hovedfornyelsen tjekker om mobilnumre og evt. mailoplysninger er placeret korrekt i spilleroplysningerne ellers kan man naturligvis ikke trække en anvendelig liste.

 

6.    Stregkoder: Lodsedlens egen stregkode nederst på lodsedlen bliver suppleret med en ekstra stregkode på langs af sedlen til brug for betaling ved kasseapparat, herunder ekstra gevinsttalon.

Per Holst, der er distriktschef i det jyske, opsummerede hvad lotteriet aktuelt har i gang af diverse reklamekampagner. Han lagde især vægt på den TV2-reklamefilm som netop nu er vist på regionalkanalerne med undtagelse af Lorry. Vi har her taget udgangspunkt i Lotteriets historie og de traditioner og ikke mindst vinderchancer, der knytter sig til det. Til reklamefilmen er lavet gadeplakater og foldere. Som Per understregede, så er det jeres opgave at synliggøre materialerne i butikkerne. Samtidig har Lotteriet fortsat mange materialer som forhandlerskilte, gadeskilte, butiksfacader, flag og lignende som Per opfordrede forhandlerne til at bestille hos Pernilla og ham selv.

Videre gav Per en grundig og inspirerende salgstale om hvordan I kan få spillerne i tale.

”Vi skal glemme vores fordomme om, at vi ved hvad spillerne vil have.”

”Vi skal spørge hvad kunderne lægger vægt på og så sælge det til kunden.” – ”Hvis det er en typisk onsdagslottospiller, der køber for 40 kroner om ugen så sælg en månedslodseddel til 37 kroner. Hvis du gør det i den uge hvor vi har trækning, så kan han oveni købet komme i butikken om torsdagen over middag og få at vide hvad han har vundet.” En skriggul håndskreven plakat med samme budskab kan vi godt formidle til jer.  

Koncentrer kampagnen til et par dage. Det kan også være et salg af lodseddel med en vingave som Lotteriet betaler – lad os finde ud af hvad der skal til i jeres butik.

For en god ordens skyld repeterede Per Holst de mange sikre salgsargumenter:

 

·         Chancen for at blive millionær er 1:210.000 ( f.eks. er det i Lotto 1:8,3 mio, og i EuroJack 1:59 mio)

·         Du får navn på lodsedlen (det overrasker mange positivt)

·         Du kan selv vælge dit nummer (hjælp spilleren til et yndlingsnummer)

·         Det er os med bonustallene (84.000 stk 100 kronesedler)

·         61 % i tilbagebetaling

·         70 % gevinstchance hvis du beholder din lodseddel i et år (mod 38 % i Klasselotteriet)

Husk også at en lodseddel kan være en rigtig god gave til mærkedagene. Fødselsdag, dåbsgave, konfirmation, student osv. Det skulle der efter Lov om Spil ikke være noget til hinder for, men vi har en forespørgsel i Justitsministeriet for en sikkerhed skyld.

Vi ser frem til en rigtig god spilsæson!  Hilsen Per Holst, Pernilla Møller og Heidi Alsing   


-----------------------------------------------------------------------------------

Kenneth.

Jeg er også en af de ansatte på kontoret, der har stor fornøjelse af alle vores forhandlere via mange telefonsamtaler. Det er spændende og indimellem udfordrende at høre om hvordan I håndterer lotteriet i dagligdagen ude hos den enkelte. I det sidste års tid har der især været mange henvendelser omkring brugen af vores fsys-system – det nye forhandlersystem til vedligeholdelse af spillerregisteret.

Med raske skridt nærmer vi os jo endnu en hovedfornyelse og jeg vil derfor kraftigt opfordre til at I lige kaster et blik på jeres spillerregister og tjekker om alt der skal ajour-føres og opdateres, er blevet gjort. Alle lodsedler der ikke er blevet fornyet i oktober er nu fjernet fra jeres beholdning – måske der skal ryddes op i spillernavnene? Eller måske der er spillernumre der skal sammenlægges? Eller måske der er lodsedler som I ikke har fået skrevet navn på – små lapper der huskes?...

Har I brug for hjælp/vejledning, så ring til kontoret.

Vi er på vej ind i 5. trækning. HUSK du her har et fantastisk salgsargument. Lodsedlerne koster det samme om man køber til både 5. og 6. trækning, som kun til 6. trk. For samme pris får man altså en trækning ”gratis” – og muligheden for at vinde en million allerede i februar måned.

Hver gang du sælger 1 lodseddel til 112,- kr. – så får du 16,80 kr. i provision!!!

 

       -----------------------------------------------------------------------------------



Husk at der kan spilles på Landbrugslotteret året rundt og mind dine spillere om Landbrugslotteriets store gevinstchancer !

·         Der er milliongevinst hver måned

·         Gevinst på mere end hver 3. lodseddel

·         Mere end 50.000 gevinster i 5.- 6. Trækning

Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: M:\VERNER\Forhandler_hjemmeside\Billeder\billede til forhandlehjemmeside.jpg